فیلسوف مرده !

در زندگی زخمهائیست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا می خورد و می تراشد.... (بوف کور)

فیلسوف مرده !

در زندگی زخمهائیست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا می خورد و می تراشد.... (بوف کور)

        ایران درچنگال اهریمن






             


نامه‌ی سرگشاده به قاضی مرتضوی
آقای مرتضوی دادستان تهران!
 اقرارهای اخیر آقایان روزبه میرابراهیمی و امید معماریان در جلسه هیأت نظارت بر قانون اساسی که تنها بخشی از آن -و آن‌هم به شکل سربسته- از طریق مشاور محترم رئیس جمهور جناب آقای ابطحی منتشر شد نشان‌دهنده‌ی تخلّف آشکار شخص شما و دستگاه قضایی و ارگان‌های زیرمجموعه‌اش در برخورد با متهمین بود. از آن‌جایی که این‌گونه برخوردها، زیر فشار گذاشتن متهمین و شکنجه‌ی آن‌ها به‌قصد گرفتن اعترافات دروغین در مجموعه‌ی دادستانی، سابقه‌ای دیرین دارد و این کار آشکارا مخالف با اعلامیه جهانی حقوق بشر و حتا قانون اساسی خود جمهوری اسلامی است، لذا از لحاظ ما، شما در دادگاه افکار عمومی متهم به جنایت علیه بشریت هستید.
آقای مرتضوی! شما بارها تبحّر خود را در تهدید افراد به بازداشت، شکنجه و اعدام به قصد اعتراف‌گیری از آنان یا وادار نمودن‌شان به سکوت اثبات کرده‌اید. با کمال تأسف شواهد حاکی از احتمال تکرار این رویه در مورد فرشته قاضی، روزبه میرابراهیمی، امید معماریان و سید محمدعلی ابطحی است.
آقای مرتضوی! ما نویسندگان این نامه هر چند که در بسیاری از موارد دارای عقاید و آرای متفاوتی هستیم، ولی در جایی که بحث دفاع از شرافت و حرمت انسان‌هاست، همه هم‌رای و هم‌صدا به‌پاخاسته سکوت نخواهیم کرد.
آقای مرتضوی! می‌دانیم که از قدرت و گستردگی نفوذ اینترنت در بین جوانان به‌خوبی آگاهید که اگر جز این ‌بود اکنون شاهد فیلترینگ گسترده و بی‌سابقه‌ی آن نبودیم. پس به شما هشدار می‌دهیم که در صورت هرگونه تعرّض به فرشته قاضی، روزبه میرابراهیمی، امید معماریان، سیدمحمّدعلی ابطحی و نیز خانواده‌های‌شان، در یک اقدام هماهنگ و گسترده اعمال کاملاً غیرانسانی، غیرقانونى و مستبدانه‌ی شما را با روش‌های مختلف به گوش جهانیان خواهیم رساند.


              

پی‌نوشت:

فرشته قاضی، روزبه میرابراهیمی و امید معماریان روزهاست که به جرم ناکرده و حق‌گویی و حق‌خواهی تحت فشار و شکنجه قرار دارند. پس از روشنگری‌های اخیر در محضر هیأت تحقیق قانون اساسی که سبب رسوایی مدعیان دروغین عدالت شد، بیم آن می‌رود که ایشان بیش از پیش زیر فشار قرار بگیرند.با توجه به این موضوع ما تصمیم گرفتیم که با نوشتن این نامه، به قاضی مرتضوی و تمام زیردستان و بالادستان وی هشدار دهیم که اقدامات احتمالی آتی‌شان بر علیه حق‌گویان این‌بار با پاسخی درخور و قاطع از جانب ما روبه‌رو خواهد شد.

یاران، دوستان و همراهان!
از شما درخواست می‌کنیم که با کپی‌کردن این نامه‌ی سرگشاده و گروهی در وبلاگ‌های‌تان و مشارکت در این حرکت تاریخی، به ظلم، بی‌عدالتی و زیر پا گذاشته‌شدن حرمت انسان‌ها توسط بیدادگران اعتراض کنید.

               

آدمها


 به شوخی به سوی  قورباغه ها سنگ پرتاب می کنند،

 
اما قورباغه ها   کاملاً جدی  می میرند.


                                                       «  تقدیم به ستاره خانم خودخواهِ بد اخلاق »